דרושים | חיפוש משרות | Jobnews
לוח דרושים חינמי

לוח דרושים חינמי שעובד בשבילך

דרושים-חדשות
שירות לקוחות
קישורים ממומנים
שלום אורח, , 36603 משרות עדכניות
ת.ר.ג.י.ע - 5 צעדים בדרך לצליחת ראיון עבודה
נכתב על ידי אסף אלמליח

"ת. ר. ג. י. ע" ? 5 צעדים בדרך לצליחת ראיון עבודה


1. תכנון מוקדם - תהיה אתה עצמך אבל תגיע ממוקד ומוכן. תכין "שיעורי בית". תכיר את החברה, תיכנס לאתר החברה, תשוחח עם אנשים מהארגון/שעבדו עם הארגון. תברר על התפקיד והדרישות. תכין הצגה עצמית ותחשוב על תשובות לשאלות מהותיות (מוטיבציה, סיבות עזיבה, קשיים ודברים שפחות אהבת במקומות עבודה, דוגמאות למצבים בעבודה, תכונות שליליות, וכד')

שאלות לדוגמא :
א. ספר לי קצת על עצמך (בצורה פתוחה או דרך שאלות מכוונות של המראיין להכרת רקע אישי-משפחתי: הורים, אחים, ארועים משמעותיים, נקודות פסגה ושפל)
ב. מוטיבציה והתמדה - מה לדעתך הקשיים האפשריים בתפקיד? למה תצטרך להסתגל במקום/בתפקיד? מה מניע אותך לתפקיד? כמה זמן אתה רואה את עצמך בתפקיד? מה יכול לגרום לך לעזוב את מקום העבודה?
ג. סקירת נסיון תעסוקתי - בדיקת רצף כרונולוגי, מעברים, איך הגעת לעבודות, למה עזבת, מה אהבת בתפקיד/מקום, מה פחות אהבת
ד. עמידה בלחצים וקשיים? תן לי דוגמא למצב של לחץ/קושי שהתמודדת איתו טוב, תן לי דוגמא למצב שהיום היית פועל בו אחרת
ה. תיאור עצמי דרך אחרים משמעותיים - איך היה מתאר אותך המורה/הבוס/אבא/אח /חבר (לחיוב ולשלילה)
ו. מה מתאים בך לתפקיד? מה פחות מתאים בך ותצטרך לעבוד עליו? למה אני צריך לבחור דווקא בך?
ז. מהן התכונות החיוביות שלך? מה התכונות השליליות (או בוורסיה עקיפה ? מה היית משפר בעצמך? איזה תכונה היית מוסיף לעצמך/מפחית מעצמך/לוקח מחבר/בוס שלך)


2. רגל ימין - שפת גוף, רושם ראשוני ואיך "להיכנס נכון" לראיון

  • כנס לחדר בבטחון ובנימוס (לשאול אם אפשר להיכנס או לשבת במידה והמראיין נראה עסוק), הפגן אדיבות וערנות נינוחה.
  • שמור על קשר עין, חייך והקרן סימפטיה (לא להגזים בפרצי צחוק - שמור על התנהגות בוגרת ומבוקרת)
  • שב נורמלי - אל תתפרש על הכסא כמו בחוף הים..אל תשב מכופף ומכונס..אל תשלב ידיים בהגנתיות ובביקורתיות סמויה. השתדל להימנע מהקפצות תכופות של הרגליים.
  • תופיע ייצוגי ומותאם - לא צריך חליפה של "ארמני" לתפקיד של נציג שירות ומכירות..אבל גם לא את הטרנינג-פיג'מה שלך או את השרוול הצעקני ביותר שהבאת מגואה. כדאי ליצור רושם ראשוני חיובי ואסתטי (שיער מסודר יחסית, ריח סביר ( לא להפציץ בבושם..), להיות "חסכניים" עם הפירסינג), המתאים לסטטוס של התפקיד.


    3. גם המראיין בן-אדם - תקשורת נכונה עם המראיין

  • אל תחשוש משתיקות - אין מה להילחץ מזה שאין לך מה להגיד באותו רגע. מותר ואפילו מקובל לקחת זמן לחשוב בין התשובות. אין גם מה להילחץ מהשתיקות של המראיין. גם הוא צריך זמן לחשוב ולהתארגן.
  • תהייה ענייני ונעים בטון הדיבור.
  • שתף פעולה עם המראיין. זה לא המקום והזמן להעביר ביקורת על המקום או על המראיין. אף אחד לא אוהב לשמוע ביקורת. אל תתנשא, גם עם מולך ילדה בגיל של הבת שלך..
  • תהיה ממוקד ואל תאריך מדי בתשובות. בד"כ המראיין לחוץ בזמן. תקשיב טוב לשאלות ולשפת גוף של המראיין (האם מאבד עניין, זז בחוסר סבלנות, משתעמם, מתעניין, מחייך).


    4. יוזמה והובלה - נסה לנווט את הראיון בכיוון רצוי אך לא באופן שתלטני או מגמתי מדי. הרחב במקומות הרצויים וצמצם במקומות הפחות רצויים

  • עדיף להתמקד ולהאריך בדברים החיוביים.
  • לא חייבים להרחיב ולספר על כל פרט ופרט בכשלונות ובחולשות שלך, אך גם לא לצייר תמונה מושלמת מדי.
  • לא צריך להיות שחצן אבל גם לא להתבייש לשווק את עצמך באופן מרומז ומעודן (מה שאחרים היו אומרים עלי).
  • מותר ולגיטימי לשאול שאלות על המקום, התפקיד, אבל לא להגזים בשאלות שיחשפו את הספקות והחששות שלכם (אלא אם מדובר בתנאים שאתם על הסף לא מוכנים אליהם).

    5. עצם העניין - העטיפה חשובה, אבל התוכן, הניסיון ומי שאתה זה העיקר. אז קח בעירבון מוגבל את כל הטיפים שתקרא כאן או באלף אתרים אחרים ומכוני הכנה.

    הכי חשוב להיות אתה. עד כמה שזה נשמע בנאלי ועד כמה שבכל ההכנות למבחני מיון אומרים לך שזה הטיפ הגרוע ביותר, הרבה יותר גרוע לפגוש מרואיין שמשדר מסר כפול ומאולץ. זה טבעי להתרגש וכולם מתרגשים, לא רק אתה. המראיין יודע ומודע לזה. צריך לזכור שבה"כ מדובר בשיחה שהמטרה שלה להכיר אותך טוב יותר.
    באופן כללי, תמיד מומלץ להתנהג בטבעיות מכבדת ולהפגין אנושיות וסימפטיה. גם אם לא תתקבל, תתיחס לראיון כהתנסות מלמדת ומקדמת. תזכור שבד"כ יש שיקולים נוספים לקבלה שאנחנו לא מודעים אליהם. יש אנשים עם רקע, ידע ונסיון יותר מתאימים. זה לא אומר שאנחנו לא מוצלחים, אלא פחות מתאימים לתפקיד מאחרים, בנקודת זמן נוכחית.



    ב ה צ ל ח ה !



    מאת אסף אלמליח,
    פסיכולוג, יועץ תעסוקתי-ארגוני

    אסף אלמליח, פסיכולוג, מאבחן ויועץ תעסוקתי-ארגוני

    מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.