דרושים | חיפוש משרות | Jobnews
לוח דרושים חינמי

לוח דרושים חינמי שעובד בשבילך

דרושים-חדשות
שירות לקוחות
קישורים ממומנים
שלום אורח, , 36602 משרות עדכניות
עדכון קורות חיים כתהליך אסטרטגי
נכתב על ידי אמיר דרור

עדכון קורות חיים כתהליך אסטרטגי
רבים חשים צורך עמוק לפרוץ תקיעות וליצור שינוי בקריירה. לפעמים זאת שאיפה להתקדם לתפקיד בכיר, ולפעמים זאת משאלה למצוא לעצמך תחום עיסוק חדש.

אחד השלבים המעשיים בתהליך הינו שליחת קורות חיים. אני נתקל ברבים שלא מקדישים תשומת לב ראויה למאמץ הנדרש. הם יעלו על הכתב את עובדות העבר מבלי לתת את הדעת לפוטנציאל התרומה של חשיבה לעומק בשלב זה.

ניסוח מחדש של קורות חיים אינו רק ליטוש או החלפת הגדרות תפקיד לשמות נוצצים יותר.
אם תבחר לערוך בירור אישי אמיץ, ותפתח מוכנות לנווט את עצמך מחדש, תוכל להוביל את עצמך לשינויים ניכרים.

להבדיל מטיפים לשדרוג המסמך, מאמר זה מציע לך תהליך סדור שיוכל לעזור לך לקחת הלאה וקדימה את הכישורים ולהציב יעדים חדשים מתוך מדרגה חדשה של ביטחון עצמי. הזדמנות להפוך את הצורך לשווק את עצמך לתהליך מחולל פריצת דרך.

מטרות התהליך :

- חיזוק עצמי ויצירת יתרון יחסי ע"י זיהוי ערכים מוספים אותם אתה מציע

- הרחבת טווח העיסוקים אותם אתה תופס כרלוונטיים

- אפשרות זיהוי ויצירת כיוון תעסוקה חדש, המתאים יותר לכוחות הייחודיים שלך כיום

- זיהוי סוגי ארגונים או סביבות עבודה שהולמות את צרכיך ונטיותיך

שלב ראשון - זיהוי והתבוננות בכוחות ויכולות ייחודיים

צלמת בקשה לעשות הסבה מקצועית. היא העידה על עצמה כעובדת מהר וביצירתיות גבוהה במיוחד בשלב של העמדת מוצרים לצילומי פרסומת. ניתוח נוסף של האופי הייחודי של דרך תפקודה אפשר להגדיר זאת מחדש כיצירת קומפוזיציה. זוהי כמובן יכולת עיצובית שניתן לממש בתחומי עיצוב שונים.

מטרתנו בשלב זה היא לבצע הערכה עצמית מחודשת.

צור לעצמך זמן ומרחב שקטים לחלוטין, פלאפון כבוי, תנאים שיאפשרו לך ריכוז מלא.

בחר מצבי עבודה בהם הצלחת באופן מיוחד, מצבים בהם חשת וידעת שאתה במיטבך.

התמקד במצבים בהם ההצלחה באה לך במאמץ קל, יחסית.

העלה מצבים אלה למסך המודעות.

סרוק אותם לאט ושאל את עצמך ? איזה יכולות אישיות עמדו שם לרשותי.

דברים שכדאי לזכור :

1. שום יכולת איננה מובנית מאליה. גם אם אתה חש את תפקודך כזורם מהשרוול, משוכנע שאצל כל אחד זה ככה, זה לא ! יש לך יכולת ייחודיות ועליך להכיר אותה היטב ולעשות בה שימוש מודע.

2. האט את המחשבה, פרק את העשייה לכל תתי התפקודים המעורבים בה. בבישול למשל, יש הבנה ותחושת מרקם, חיבור בין טעמים, הפעלת תבונה אסטטית, ניצול חומרי גלם באופן פתוח ויצירתי ועוד . . . עליך לראות מה יש לך שם, בכל עיסוק.

3. שאל את עצמך באיזה כובע תפקדתי שם . . . כך תכיר את עצמך כפי שאתה בזמן שאתה מתפקד. במילה "כובע" אני מתכוון לתפקיד בפועל. למשל, לפעמים הקשבה של איש מכירות ללקוח נובעת מיכולת אמפטית. זוהי יכולת להיות אוזן קשבת שעומדת מאחורי ניהול המפגש, זה מה שמאפשר לו לייצר את הבהירות החיונית. במקרה זה ה"כובע" הוא הקשבה אמפטית. במקרה אחר אותו איש מכירות יכול להקשיב מתוך חשיבה לוגיסטית.

4. נסח את עצמך במלים של עצמך, לא בכותרות ולא במושגים כלליים ? אוניברסאליים, רק מתוך עדות עצמית אוטנטית. אם אתה מוצא את עצמך מדבר בז'רגון מקצועי, במלים שמובנות רק בתחום ? עזוב, נסה לתאר זאת במלים פשוטות שכל אחד מבין.


אלה לא דברים שקל ליישם ועל כן במידה שתמצא את המשימה קשה מדי, לא זורמת בקלות מספיקה מצא מראיין קשוב ומנוסה. אדם שגם ידובב אותך לספר על עצמך ועל דרך תפקודך וגם יוכל לנתח ולשקף לך מי אתה שם.

דוגמא נוספת :

במהלך אחת הסדנאות סיפר מהנדס מחשבים על תפקידו ביצירת מסמכים הדורשים אינטגרציה בין מחלקות. הוא תאר את התגייסותו המלאה למשימה, והדגיש כמה בונים עליו בארגון כאשר נדרשת סוג כזה של עבודה.

בתיאור שלו ניתן היה לחוש שיש לו שילוב של הקשבה מלאה ויכולת אנליטית חדה, אלה אפשרו לו, בין השאר, נקודת מבט אינטגרטיבית ייחודית, לה היו זקוקים בארגון בו עבד.

כאשר התחיל להגדיר את עצמו ואת יכולותיו מחדש, תוך שימוש במושגים מדויקים ובהירים יותר, השתנה והתרחב טווח התפקידים ותחומי האחריות שהיו רלוונטים עבורו. הוא הבין שהוא בשל לתפקיד ניהולי, תחום שעד אותו זמן לא ראה את עצמו מתאים, ולשם החליט לכוון את עצמו.

שלב שני - הרחבת תחומי היישום

אחרי שראיינת את עצמך, נזכרת בסיפורים, רשמת והגדרת יכולות במושגים עקרוניים, נתק את החשיבה שלך מהסביבה הממשית בה הן באו לידי ביטוי, מחומרים, סביבות ואנשים, ונסה לראות כיצד היכולות הללו יכולות לבוא לידי ביטוי בתחומים אחרים.

המהנדס שתמיד נקרא לנסח מסמכי אפיון מורכבים, הבין שזה לא רק בזכות היכולת שלו לראות תמונה כוללת אלא בעיקר הודות לכושר הטבעי שלו לחשוב בחופשיות לצד יכולת לתחום את החשיבה במסגרת מושגים מקצועית וכללית גם יחד. מה שעזר לו לראות שהוא ניחן בראייה שיטתית לצד גמישות חשיבתית, ובכושר לנפות תכנים טפלים ולהתמקד בעיקר.

היה בכך אישוש חשוב לתחושה שכבר היתה קיימת אצלו מזמן. הוא ידע ש"יש לו את זה" אבל מרגע שניסח זאת הוא לקח על זה בעלות של ממש. זה יצר אצלו חופש פנימי חדש, והוסיף נדבך משמעותי לביטחון שלו לפנות לניהול, שאינו בהכרח קשור לידע ולניסיון שלו בעולם המחשבים.

במקרה של הצלמת היא הבינה שיש לה יכולת ברורה וגבוהה ליצור קומפוזיציה וכאשר נתקה זאת מסביבת הצילום היא ראתה שהיא יכולה לקחת את היצירתיות שלה לתחומי עשייה נוספים. בסופו של תהליך היא פנתה לעיצוב תכשיטים ועושה שם חייל רב.

אם לסכם את תהליך העבודה עד כאן :

? הגדר ונסח יכולות אישיות טובות, ייחודיות, במושגים אישיים

? נתק את היכולת משדה העשייה המוכר והגדר אותה במושגים כלליים

שלב שלישי - יכולות אישיות במעגלי חיים נוספים

אחרי שהתבוננת במצבי עבודה שונים התמקד בתחומים מחוץ לעבודה, מצבים בהם גילית כישורים מיוחדים, הצלחת באופן מיוחד, חשת שהבאת את עצמך לידי ביטוי מלא.

דוגמאות :

מהנדסת תוכנה סיפרה על תחושה נפלאה שלה כאשר הנחתה מפגש חברתי שעסק באורח חיים נכון. היא סיפרה על העוצמה שהיא חשה כאשר הרצתה בפני קהל, היא תארה את החוויה שלה כמובילה את הקהל.

איש משאבי אנוש התבונן על עצמו במפגשים חברתיים וגילה יכולת מיוחדת לספר סיפורים.

שלב רביעי - צרכים והיבטים נוספים

נסה למפות היבטי חיים כלליים שאינם נוגעים לעבודה. שקשורים למשפחה, לבית, לצרכים ורצונות אחרים. לתחומי תחביב ועניין אישי. אמהות, למשל, רצון לחיות באזור מסוים, שאיפה לקחת חלק בתהליכים בעלי מכוונות מסוימת.( ארגון חברתי, למשל ). פיסול, רכיבה על אופניים, כל דבר שמלהיב אותך. נסח כל מה שחשוב ומשמעותי עבורך.

שלב חמישי - זיהוי חסימות וקשיים

שלב חשוב ומורכב בתהליך דורש זיהוי והתמודדות עם מחסומים וחולשות. אמונות מחסור, דפוסים אוטומטיים, מקלות שלפעמים מקופלים וחוסמים את גלגלי העוצמה האישית. כדי להבטיח שיכולותיך ימשיכו לבוא לידי ביטוי, ואולי אף יתעצמו חשוב להביא למודעות מוקשים אפשריים.

לפעמים אנו מודעים לחולשה, ערים לה ורואים כיצד היא פוגעת בנו פעם אחר פעם, אבל כל עוד לא נתגייס להסירה לא נכחיד אותה. עלינו למוסס תקיעויות ולנטרל חסימות.

קשה לקבל זאת, אבל לפעמים רק איום ממשי מבהיר לנו עד כמה נחוצה השתחררות מדפוס קשה. יתכן שדווקא רצונך לפרוץ דרך, מהווה מניע בעל עוצמה מספיק גדולה שמיצר את הכוח הנדרש להתמודדות עם קשיים וחולשות.

מודעות זו מסייעת לזהות מצבים בהם לא פעלת באפקטיביות מספיקה. לערנות להחמצות יש פוטנציאל לייצר תובנות חדשות. אלה יופיעו ברגע האמת כדרך התמודדות חדשה.

דווקא מתוך המצוקה צומחים פתרונות.

תוך כדי התהליך כולו יכולים לעלות רעיונות לעיסוקים חדשים, כאלה שמעולם לא העלית אותם על דעתך, היה מוכן להפתיע את עצמך.

שלב שישי - אינטגרציה

שלב זה הינו למעשה יצירת אינטגרציה בין כל תוצרי התהליך. היה מוכן לכך שעזרה בתהליך עלולה להידרש. זה יכול לבוא מחבר קרוב, מבן / בת זוג או מאיש מקצוע.

חשוב לזכור שיצירת אינטגרציה יכולה להתחולל באופן ספונטאני כבר בשלבים קודמים ולא בהכרח על פי המהלך הסדור. יחד עם זאת עליך לשמור את עצמך מקפיצה מהירה למסקנות טרם מיצה התהליך את עצמו.

מקווה שעזרתי לך לעשות סדר בתהליך מורכב זה. בהירות לגבי כישורים אישיים ייחודיים היא אחת מנקודות האחיזה החיוניות ביצירת שינוי בחיים.

בהצלחה,

אמיר דרור

אמיר דרור, יועץ ארגוני ומאמן קריירה. מפתח סדנה ייחודית ליצירת שינוי מוכוון מימוש אישי בעבודה. http://www.amirdror.com

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.