דרושים | חיפוש משרות | Jobnews
לוח דרושים חינמי

לוח דרושים חינמי שעובד בשבילך

דרושים-חדשות
שירות לקוחות
שלום אורח, , 36602 משרות עדכניות
להצליח בראיון עבודה
נכתב על ידי חנה גלפרין

כעובדת הי-טק מצליחה עברתי לא מעט מקומות עבודה ובהקשר זה גם כמות משמעותית של ראיונות עבודה, גם כמרואיינת וגם כמראיינת. כמרואיינת נהניתי מראיונות העבודה, פגשתי אנשים מעניינים ושמעתי על מוצרים שונים ומגוונים. החוויה אף הייתה מוצלחת יותר, כיון שבמרבית הפעמים, סדרת ראינות הסתיימה בהצעת עבודה.

שיחות עם חברים לעבודה, הבהירו לי שהחוויה שלי מראיון עבודה שונה משל האחרים. מתוך רצון לעזור הצעתי לחברתי שעמדה להתראיין, שאכין אותה לראיון. וכך תוך כדי שראיינתי אותה, הופתעתי לגלות שהיא פועלת שונה לחלוטין ממני בראיון. הדבר הביא אותי לחקור מה סוד ההצלחה בראיון עבודה.

ובכן, ניתן לסכם זאת בקצרה כגישה שלי לראיון. כאשר אני מגיעה לראיון עבודה, אני באה לבחון האם המקום מתאים לי, האם הנושא מעניין אותי, האם ארצה לעבוד עם האנשים, איך האוירה במקום... בקיצור אני מראיינת. מסתבר, שכאשר המקום נראה לי כמקום שהייתי שמחה לעבוד בו, תוך כדי התהליך, המראיין משתכנע שאני האדם המתאים ביותר לתפקיד. כמובן, שהמראיין לומד מתוך השאלות שלי עלי, מי אני, מה חשוב לי וגם בעקיפין על ידע שיש לי בנושאים שונים. אך הגישה בכללותה, מציגה אדם שבטוח שיש לו מה לתרום וכנראה זה פשוט עושה את העבודה.

כמובן ששיטה זו לא תצליח, במידה ואינך מתאים לעבודה זו, אבל במקרה זה עדיף שלא תגיע לראיון עבודה זה.

ד"ר חנה גלפרין מנתחת מערכות מומחית ומרצה מנוסה עם נסיון רב בניהול פיתוח וייעוץ לחברות הי-טק. חברת סגל במכללה האקדמית נתניה ומרצה בכירה בטכניון. חברה בעמותת חוש"ב ומאסטרית אווטר. hgalperin@gmail.com

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.