דרושים | חיפוש משרות | Jobnews
לוח דרושים חינמי

לוח דרושים חינמי שעובד בשבילך

דרושים-חדשות
שירות לקוחות
קישורים ממומנים
שלום אורח, , 36603 משרות עדכניות
אסטרטגיות של פרה סגולה לשימוש בשוק התעסוקה בארץ ובחו"ל
נכתב על ידי נאוה שלו

האם אתם מכירים "פרה סגולה - אני מניחה שלא. גם אני לא . המושג של "פרה סגולה" הומצא על ידי סת גודין ( ( Seth Godin לתאר מושגים אחרים שאותם אנו מכירים כמו: חדשנות , חשיבה מחוץ לקופסה , ויצירתיות המושג של "פרה סגולה הוא רק מושג יצירתי יותר למושג חדשנות.
אז אתם בטח שואלים אז מה הקשר בין אסטרטגיות פרה סגולה לבין קבלת הצעות עבודה . הקשר פשוט דמיינו שאתם סמנכ"ל משאבי אנוש של חברה ענקית וקיבלתם 500 קורות חיים ושלושה קורות חיים שהוא 'פרה סגולה " על איזה קורות חיים תסתכלו קודם ?

מהן אסטרטגיות שיווק עצמי שהם "פרה סגולה" ?
הסתכלו על הדוגמא הבאה : אתר שנבנה על ידי סטודנט שסיים הנדסת תוכנה בצרפת . האתר כולל קו"ח בפורמט של פלאש בצרפתית ובאנגלית וקו"ח "רגילים ( שאף הם יצירתיים ולא נראים כמו קו"ח הרגילים) כמו כן האתר כולל מספר אלמנטים ויזואליים נוספים . התוצאה של האתר המדהים הזה הייתה שמיליון אנשים צפו בקורות החיים שלו והוא קיבל מספר הצעות עבודה ובסופו של דבר החליט ללכת לעבוד במיקרוסופט .

צפו בלינק הבא :
www.paradoxware.com/alstudio/cv/index.htm

קורות חיים שהם "פרה סגולה" הם אחת הדרכים לשיווק עצמי בשוק העבודה המקומי והבינלאומי במאמר זה נתאר מדוע שימוש באסטרטגיות שיווק של "פרה סגולה " יביאו לקבלה רבה יותר של הצעות עבודה . ונתן דוגמאות של התכנים ופורמטים טכנולוגים.

ישנן שלוש סיבות עיקריות לשימוש באסטרטגיות "פרה סגולה" לשיווק עצמי:

1.שוק העבודה נהיה יותר ויותר תחרותי מעסיקים מקבלים מאות קורות חיים ביום. שימוש בכלי של פרה סגולה יביא לכך שהמעסיק יבחין בקורות החיים שלך מתוך מאות קורות חיים שאותם הוא מקבל. דבר יהווה את הטריגר להתחלת תהליך הגיוס שכולל בקשה לאינפורמציה נוספת , הזמנה לראיון עבודה ומכאן גם יגביר את הסיכוי שלך לקבלת יותר הצעות עבודה.
2.שימוש באסטרטגיות של "פרה סגולה" הוא אינדיקציה לכך שהינך מועמד חדשני ויצירתי תכונה המוערכת ונחשבת על ידי מנהלי הגיוס במיוחד בשוק הנוכחי בו חברות מעוניינות להכניס את החדשנות לתוך החברה . יצירתיות וחדשנות היא תכונה אישית המנבאת הצלחה בהרבה מאד תפקידים כמו : מהנדס תוכנה , מנהל שיווק , מנהל מכירות , תקשורת שיווקית , משאבי אנוש , גרפיקה.
3. שימוש אפקטיבי באסטרטגיות "פרה סגולה מאפשר הדגשה של אותם מאפיינים העושים
אתכם לתחרותיים יותר ביחס למועמדים אחרים וזאת מכיוון :
א.הצגה של תכנים אשר אינם באים לידי ביטוי בדף פורמאלי של קורות החיים ואשר עושים אתכם לתחרותיים ביחס למועמדים אחרים.
ב.הדגשת תכנים באמצעות המדיום הטכנולוגי - קבלה של דף קורות חיים יוצרת פחות רושם מהצגה ורבלית של אותם קורות חיים ( אודיו ) ופרזנטציה בווידיאו ( במידה והיא אפקטיבית ) תשאיר רושם אפקטיבי יותר מאודיו או מדף קורות חיים על המעסיק.

מעסיקים תמיד מעניינים לגייס מועמדים מעולים .עשיית רושם מצוין על המעסיק יכולה להביא להעסקתך גם אם כרגע אין משרה פתוחה. הייתי עדה להרבה מאד דוגמאות בהם מנהלי גיוס התרשמו ממועמד וגיסו אותו על אף שלא הייתה משרה פתוחה או שהדבר הביא לכך שהם יצרו עימו קשר כאשר העסקתו הייתה רלוונטית עבור החברה . בחברת דל קיימת אסטרטגית גיוס הפוכה מאסטרטגיית הגיוס המסורתית שבה מחפשים מועמד למשרה פתוחה . בדל , מועמדים שנמצאים "מועמדים מעולים" בתהליך הגיוס והמיון החברה בונה עבורם תפקיד אשר תואם את החזקים שלהם.
מציאת משרה בחו"ל :
בגלל המרחק הפיזי אסטרטגיות של פרה סגולה ובמיוחד שימוש ווידאו הוא אמצעי נפלא להצגת הניסיון המקצועי, תכונות אישיות רפרזנטאציה שלכם עוד טרם הראיון הפורמאלי ומגבירים את הסיכוי שלכם להתחרות על משרה פתוחה בשוק הבינלאומי .

כלי אפקטיבי של "פרה סגולה" יהיה אפקטיבי במידה והוא
א.ידגיש כיצד הינך יכול לתרום להצלחתה הכלכלית של החברה.
ב.יצביע על נקודות החוזק שלך (היתרון התחרותי שלך ) ביחס למועמדים אחרים כמו : ניסיון המקצועי, תכונות אישיות , וכישורים.
ג.יצירתי וחדשני.

ניתן להציג בכלי של פרה סגולה את התכנים הבאים:
א.הצגה של הניסיון המקצועי .
ב.הצגה של הכישורים המקצועיים שלך למשל: הצגה של כישורי המכירה שלך במידה הינך מעוניין בתפקיד של איש מכירות.
ג.עדות של ממליצים .
ד.רפרזנטאציה כיצד המועמד מתכוון להתמודד עם האתגרים העומדים בפני החברה ( בכירים).

ניתן ליישם את אסטרטגיות פרה סגולה בפורמטים שונים:
א.פלאש פייל- כמו בדוגמא שהבאנו.
ב. ווידאו - הוא פורמט מעולה שמאפשר הצגה של כל האסטרטגיות שהצגנו.
ג.פורמט קורות חיים של פייל המעוצב באפן שונה מקורות חיים של אחרים .
ד.פורמט של פאוור פויינט.
ה.אתר עצמי אשר משווק אתכם.

מועמדים שואלים אותי מספר שאלות ביחס לכלי שיווק שהם "פרה סגולה" :
א. האם שימוש באסטרטגיות של "פרה סגולה " מתאים לכל התעשיות ?
באופן כללי ,בכול תעשיה יש מקום לשימוש באסטרטגיות של "פרה סגולה" אבל אני מודעת לעובדה שיש תעשיות כמו תעשיית הייטק , אמנות , חינוך שיתכן מעריכות "פרה סגולה " ( יצירתית וחדשנות ) כערך מרכזי אשר מקדם את החברה והעובדים בה יותר מתעשיות אחרות . אסטרטגיות שיווקיות של " פרה סגולה " הוא גם עניין תרבותי , יש תרבויות יתר מאחרות אשר מעריכות יצירתיות למשל התרבות הישראלית והאמריקאית ועל כן בשימוש בכלי שיווק אלה בשוק הבינלאומי יש לבדוק את הרלוונטיות לגבי כל ארץ בנפרד .

ב.האם לשלוח רק קורות חיים שהם "פרה סגולה " ?
אני מציעה לשלוח גם קורות חיים בפורמט רגיל אף על פי שלפי דעתי קורות חיים שהם "פרה סגולה " נותנות אינפורמציה טובה יותר על המעמד ועל סיכויו להצליח בתפקידו .

ג.מה יקרה אם מנהל הגיוס לא יתרשם מכלי שהוא פרה סגולה?
אכן זה אפשרי ! וכאן הייתי רוצה לשאול אתכם : האם אתם מעדיפים לקחת את הסיכון שלא יבחינו בכם או אתם מעדיפים לקחת את הסיכון שלא תמצאו חן בעיני מנהל מגייס מסוים. הסטטיסטיקה אומרת שהסיכויים לקבלת הצעת עבודה כתוצאה מכלי שיווק שהם פרה סגולה גבוהים יותר מהסיכוי שמנהל גיוס לא יקבל אתכם בעטיו . אבל זו בהחלט החלטה שלכם .

הטכנולוגיה המתקדמת מביאה לאפשרויות פשוטות יחסית להפקה של וידאו , אודיו ובניית אתר עצמי . שמענו לאחרונה על הקנייה של YOU TUBE על ידי גוגל . מהצד האחר אנו עדים לשינויים בשוק אשר משפיעים על שינוי אסטרטגיית הגיוס של חברות . תוך תקופת זמן לא ארוכה מעסיקים לא יהיו מעוניינים יותר לקבל פורמט רגיל של קורות חיים וזאת בגלל מספר סיבות עיקריות :
א. שימוש באסטרטגיות של פרה סגולה מספקת אינפורמציה רבה יתר על המועמד .
ב.חדשנות היא אחד מהיעדים האסטרטגיים המרכזיים המנבאים הצלחה של חברות בשוק הנוכחי ועל כן חברות מעוניינות לגייס מועמדים חדשניים ויצירתיים.
ג.בגלל שינויים בשוק תכונות האישיות של המועמד ( מי המועמד ) מהוות מנבא חזק יותר להצלחה בתפקיד מאשר הניסיון מקצועי בעבר ( מה המועמד יודע ).

אשמח לקבל מכם דוגמאות ועדויות שלכם בשימוש באסטרטגיות של "פרה סגולה " בחיפוש משרה בשוק העבודה המקומי והבינלאומי.

נאוה שלו היא מאמנת קריירה והיזמת של גלובל רילוקשיין וכותבת בעלת 16 שנות ניסיון בהשמה יעוץ וקוצינג בחברות הייטק בישראל ארה"ב וקנדה ובעלת תאר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית . בקרו בבלוג http://nshalev.gblogs.co.il ובאתר http://www.globalrelocation.ca/israel / למועמדים המעוניינים ברילוקשיין בקרו באתר הבית שלנו http://www.globalrelocation.ca/ ובפורטל התוכן (באנגלית ) http://www.globalrelocation.ca/blog/ לתגובות nshalev@globalrelocation.ca

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

הסבה לקוד: מקום1